نام طراح: دِدری آیس      ➜

Dedri Uys

©Dedri Uys 2014.  All Rights Reserved.

این ترجمه با اجازه‌ی کتبی از شخص طراح انجام گرفته است، انتشار عکس‌های وبسایت‌شان هم با رضایت کتبی ایشان صورت گرفته.

خانم ددری آیس درخواست کردند که این موضوع را، در ابتدای هر پست مجددا یادآوری کنم تا برای بافندگان شکی باقی نماند.

سایت طراح  https://lookatwhatimade.net

 

به گروه‌بافی پتوی دنیای سوفی بپیوندید (انگلیسی)

 

 یوتیوب انگلیسی  YouTube
 فیسبوک انگلیسی  Facebook
 رولری انگلیسی  Ravelry
 اینستاگرام انگلیسی  Instagram
 پینترست انگلیسی Pinterest 
 نام دیزاین: باغ‌سوفی  Sophie's Garden

 

در پست اینستاگرام شما، نام‌طراح و اسم دیزاین ایشان باید به انگلیسی ذکر شود، فارسی اختیاری است. می‌توانید شخص طراح را نیز تگ کنید     barbertondaisy@

 

چنانچه می‌خواهید دیگران هم از این ترجمه استفاده کنند، لینک را همرسانی کنید، کپی نکنید (در قسمت کپی‌رایت در پایین، بیشتر توضیح دادم.) می‌توانید در اینستاگرام، پنگانه را نیز تگ‌کنید. (اختیاری)

 

هنگام پست کردن نتیجه‌ی دستبافتتون، استفاده از هشتگ انگلیسی زیر الزامی است.

#sophiesuniversecal2015

 

شروع ترجمه:

با قدردانی ویژه از کریس سیمون برای اجازه‌ی استفاده از نسخه‌ی تغییریافته‌ی دیزاینش، به نام «طرح گل‌گلبرگ توری»

Lace Petals flower by Chris Simon

 

​​​​​​       مهارت لازم برای بافت      

اگر چه این دیزاین برای بافنده‌ی با مهارت متوسط مناسبه، ولی برای بافندگان تازه‌کاری هم که، دنبال ماجراجویی و به چالش کشیدن خودشون هستند هم مناسبه. 

برای بافت این دیزاین از دو قلاب با سایزهای مختلف استفاده می‌شود.

مثلا اگر بخش یک تا سه را با قلاب شماره‌ی ۲میلی‌متر ببافید، بخش چهارم رو باید با قلاب ۲.۵ میلی‌متر ببافید تا نتیجه‌ی کارتون جمع نشه و صاف روی زمین پهن بشه. 

پس ابتدا متناسب با کامواتون، قلاب‌هاتون رو انتخاب کنید. مثلا اگه کاموا با قلاب شماره‌ی ۳ همخونی داره، برای بافت بخش‌های یکم و دوم و سوم از قلاب شماره‌ی ۲.۵ استفاده کنید، و برای بافت بخش چهارم از قلاب شماره‌ی ۳ استفاده کنید.

 

 

       اندازه‌ی نهایـی       

 مترجم:

[کوسن] بــاغ سـوفی

«به کاموایی که استفاده می‌کنید بستگی داره و به سفت و شل بافتنتون [تنش بافت خودتون]. بافنده‌های مختلف، حتی اگه از نخ و قلاب یکسان استفاده کنند، اندازه‌ی نتیجه دست‌بافتشون با هم فرق می‌کنه.

توصیه‌ی مترجم: از کاموایی استفاده نکنید که تجربه‌ی هیچ بافتی باهاش ندارید. باید مطمئن باشید که قلابی که استفاده می‌کنید، با کاموا و تنش بافتتون همخونی داشته باشه».

 



اندازه‌ی نهایی دنیـای سوفی: (دنیای سوفی، در حقیقت، ادامه‌ی باغ سوفی است، ولی در حال حاضر ترجمه ندارد. فقط در صورت استقبال، ترجمه خواهد شد. در صورت ترجمه‌ی دنیـای سوفی، در اینستاگرام، اطلاع‌رسانی خواهدشد)

بهترین روش برای اینکه بفهمید اندازه‌ی نتیجه‌ی کارتون چقدر خواهد شد اینه که بخش یکم را کاملا ببافید.

برای به‌دست آوردن اندازه‌ی‌نهایی دنیای سوفی، پس از اتمام بافت بخش یکم (پایان بافت رج هشتم) اگر اندازه‌ی بخش بافته‌شده رو ده برابر کنید، می‌تونید اندازه‌ی تقریبی نتیجه‌ی کارتون رو به‌دست بیارید.

 

 

   مقدار کاموای مورد نیاز   

مترجم: من برای باغ سوفی، کمتر از ۴۰۰ متر نخ مصرف کردم (قلاب ۱.۵ و ۲ م‌م و نخ آکسفورد اکو کتان بی‌بی) همون‌طور که بالا توضیح دادم هیچ تضمینی وجود نداره که چقدر کاموا مصرف بشه، فقط این اطلاعات رو در نظر داشته باشید.

​​​​

 

 

این دیزاین متعلق به خانم ددری آیس هست، شما اجازه‌ی تهیه‌ی ویدئوی آموزشی یا کپی و انتشار دستورالعمل بافت، در فضای مجازی و کلا در اینترنت رو ندارید، مگر با اجازه کتبی از خالق اثر.

اما می‌تونید در کلاس‌های آموزشی‌ای که «حضوری» هستند، این دیزاین رو به هنرجویان یاد بدید و کسب درآمد کنید.

 

انتشار این ترجمه در اینترنت و فضای‌مجازی، به کل، غیرقانونی است. پرینت و تکثیر این ترجمه بدون ذکر منبع غیر اخلاقی است. در صورت تدریس این دیزاین در کلاس‌های حضوری، ذکر منبع ترجمه و سایت طراح به هنرجویان الزامی است.

طبق قانون حمایت حقوق مؤلفان، مصنفان و هنرمندان، ماده‌ی ۲۴، حق پیگیری از طریق مراجع قانونی و شکایت از متخلفین برای اینجانب محفوظ است.

 

قابل توجه مربیان قلاب‌بافی: برای تدریس این دیزاین به هنرجویان خود، باید از عکس‌هایی که خودتون تهیه کردید استفاده کنید. شما حق استفاده از عکس‌های وبسایت طراح و این وبلاگ را ندارید، مگر با رضایت‌کتبی از طراح (یا اینجانب). در صورت عدم رعایت حقوق کپی‌رایتِ طراح، اینجانب (از لحاظ شرعی) مسئول نخواهم بود. و حق‌الناس، بر گردن ناقض‌کننده این قوانین است. اگه سوالی در این باره دارید می‌تونید به من ایمیل بزنید: پنگانه@یاهو.کام یا در قسمت نظرات بپرسید 

و اما درباره‌ی عکس‌ها: عکس‌های آموزشی وبلاگ که به فارسی هستند، توسط من تهیه شده‌اند. فقط در صورتی می‌توانید آنها را پرینت بگیرید و با هنرجو یا دوستان خود به اشتراک بگذارید که هیچ نفع مالی و مادی برای شما نداشته باشد. ولی با این حال، شما به هیچ وجه، مجاز به انتشار آنها در اینترنت نیستید.

 

رج ۳۱ تا ۳۵
رج ۳۶ تا ۴۰
رج ۴۱ تا ۴۵

 

  قبلـی   پست   بعـدی